Vitamine C in je voeding

Iedereen kent deze vitamine erg goed. Je moet meteen aan sinaasappels denken toch? Vitamine C zorgt voor een goede weerstand, goede opname van ijzer, goede wondgenezing, vorming van bindweefsel en het beschermt tegen vrije radicalen.

Een tekort aan vitamine C

Een tekort aan vitamine C leidt tot een verminderde weerstand, vermoeidheid, slechte wondgenezing, bloedarmoede en scheurbuik.

Vitamine C in je voeding

Vitamine C komt zeker niet alleen uit sinaasappels. Sterker nog, andere groenten en fruit bevatten meer vitamine C, zoals paprika, broccoli en bessen. Verder vindt je vitamine C nog in veel ander groente en fruit en peulvruchten.

Vitamine C is gevoelig voor verhitting. Eet daarom de bovenstaande groenten of fruit rauw, zodat je optimaal profiteert van de vitamine C voorraad! Bijvoorbeeld met een groentesmoothie!

Ik schrijf graag over mijn ontdekkingsreis op het gebied van gezonde voeding, en dan natuurlijk suikervrij, zuivelvrij, tarwevrij, biologisch en zonder toevoegingen. Op degezondemama.nl schrijf ik over natuurlijke voeding voor kinderen & ouderschap.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>