Een eetplanning van Linda

In navolging op de eetlijst van Marianne hierbij ook een eetplanning van mij (Linda). Ook mijn eetlijst is gebaseerd op 2 personen. Avondeten doen mijn man en ik altijd samen. Ontbijt en lunch maken we meestal los van elkaar zelf gereed. Alle ingrediënten die wij gebruiken zijn biologisch en halen we bij de Ekoplaza, op de biologische markt of in de AH. Ik eet glutenvrij, zuivelarm, weinig eieren (helaas verdraag ik die niet goed) en geraffineerde suikervrij. Mijn man eet, met mate, wel speltbrood en biologische volle zuivel.

Maandag

Ontbijt: Mousse van avocado, 1/2 mango, kokosmelk, rauw plantaardig eiwitpoeder en cacaopoeder. Topping van cacaonibs en kokosrasp. Het recept staat op mijn blog.
Lunch: Zwarte rijst en gegrilde pompoen met een tahin-mandarijnsausje (restje van zondag). Dit recept kreeg ik van een collega, het komt uit het kookboek van My New Roots.
Diner: Roerbak van prei, spruiten en appel met kurkuma en kerrie. Erbij kalkoenfilet gegrild in de Airfryer, pastinaak voor mij en aardappelen voor mijn man.

Dinsdag

Ontbijt: Paleo spinazietaart. Dit recept maakten wij in het weekend, het is goed voor 8 porties, dus handig om vast vooruit te maken.
Lunch: Glutenvrije broodjes met verstopte groenten, belegd met biologische kippenleverworst. Erbij plakjes komkommer.
Avondeten: Gebakken runderlever met uitjes, geroosterde zoete aardappelen en een salade van zuurkool, komkommer, mayonaise en rozijntjes.

Woensdag

Ontbijt: Kokosyoghurt met rauwe granola van het merk Superfoodies. Ik voegde er nog wat rood fruit aan toe.
Lunch: Salade van gerookte kip, avocado, bleekselderij, komkommer en mango. De dressing maakte ik van avocado-olie, appelazijn en mosterd.
Avondeten: Bietensoep uit het boek It’s all good van Gwyneth Paltrow. Erbij at ik het YAM brood van Ralph Moorman met wat zelfgemaakte kruidenboter.

Donderdag

Ontbijt: Overnight oats met amandelmelk, een schepje kokosyoghurt, 1/2 banaan, amandelpasta, moerbeien en cacao nibs.
Lunch: Dezelfde salade als gisteren. Ik maak regelmatig salades voor meerdere dagen, dat scheelt ‘s avonds na het werk enorm veel tijd.
Avondeten: Pasta met pesto-roomsaus en kip. Erbij een groene salade aangemaakt met olijfolie en balsamico azijn.

Vrijdag

Ontbijt: Mousse van avocado, banaan, kokosmelk, amandelpasta en cacao. Absoluut mijn lievelingsontbijtje! Ik voegde er nog wat rauwe eiwitpoeder aan toe om voldoende eiwitten binnen te krijgen.
Lunch: 3 sneetjes YAM desem brood. Twee sneetjes besmeerd met kippenleverworst en appelstroop en een sneetje besmeerd met hazelnootrozijnpasta.
Avondeten: Runderhamburger met gebakken ui en paprika, groene salade met tomaatjes en komkommer, augurken, frietjes uit de Airfryer en Tons mayonaise.

Zaterdag

Ontbijt: Pink pancakes van Dayenne’s Food Blog. Twee met pesto, geitenkaas, spinazie en walnoten en eentje met notenpasta, stukjes pure Tony’s Chocolonely en een dadel in stukjes.
Lunch: salade met rosbief en geitenkaas
Avondeten: Sinaasappelkip uit het VoedZo boek met couscous op basis van bloemkoolrijst. Erbij gewokte wortels en spitskool met een flinke scheut tamari.

Zondag

Ontbijt: Eiwitshake van bevroren banaan, rauwe plantaardige eiwitpoeder, cacao, amandelpasta en kokosmelk. Nou ja, het werd een lekker dikke smoothie om met een lepel op te eten, net een ijsje!
Lunch: Rijstwafels met notenpasta. Erbij een salade van bleekselderij, geraspte wortel, olijven en rozijntjes, op smaak gebracht met royaal olijfolie, mosterd en appelazijn.
Avondeten: Pizza uit het Superfood recepten boek van Jesse van der Velde. Deze pizza staat bij ons bijna wekelijks op het menu en is gemaakt van onder andere amandelmeel en havermout. Als toppings gebruiken we vaak tomatenpuree, kruiden, paprika, uien, courgette, tonijn/ansjovis/sardientjes en olijven. Voor mijzelf maak ik een kaassausje van amandelmelk, mosterd en edelgistvlokken. Mijn man belegd zijn pizza lekker met geraspte kaas of mozzarella.

Tussendoortjes

Dagelijks drink ik veel water en liters (kruiden)thee. Af en toe drink ik koffie (meestal décafe om te voorkomen dat ik hyper word). Tussendoor eet ik fruit, rauwkost, nootjes, Vivani 92%, rijstwafels met notenpasta of leverworst, avocado met Keltisch zeezout of een zelfgebakken baksel. En soms doe ik gek en eet ik een lekker stukje Tony’s chocolonely of maak ik een ijsje op basis van bananen en notenpasta/pindakaas.

 

2 Comments

  • Ja zeker, ik vind het ook goed klinken! Mag ik vragen op welke theorieën u uw dieet baseert? Het lijkt op mijn dieet namelijk, dus ik ben even benieuwd. Ik lees niet veel over lever, maar hier zie ik hem toch een paar keer staan. Hebt u daar een speciale reden voor? Bedankt!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *