ONDERZOEK JEZELF! Hoe gezond is jouw relatie met eten?

ONDERZOEK JEZELF! Hoe gezond is jouw relatie met eten?
4 maart 2017 sharon
Categorie: Wellness

Voel je je weleens schuldig over wat of hoeveel je gegeten hebt?
Vind jij dat je het moet verdienen om chocolade te eten?
Verstop je weleens snoeppapiertjes in de prullenbak?
Start je regelmatig een dieet?
Eet je de dag vóór je dieet nog allerlei ‘verboden dingen’?
Heb je last van emotie-eten?
Voel je jezelf vies wanneer je teveel gegeten hebt?
Eet je heel weinig en kom je toch aan?
Eet je altijd je bord leeg, ook al zit je vol?
Wat vind je van jezelf wanneer je in de spiegel kijkt?

Een gezonde relatie met eten is een ontzettend belangrijk onderdeel naar een gezond eetpatroon. In de wereld van tegenwoordig is eten niet meer ‘gewoon eten’.  We hebben soms gekke ideeën over eten, over wat gezond is en wat niet, wat we zouden moeten doen, hoe we eruit moeten zouden moeten zien en velen van ons hebben hele ongezonde gewoonten en gedachten over eten die het heel lastig maken om een gezond eetpatroon ook daadwerkelijk op te pakken en ‘vol te houden’.

Ben je nieuwsgierig hoe jouw relatie met eten is? Is jouw relatie met eten misschien het grootste obstakel waarom afvallen niet lukt of waarom het niet lukt om die gezonde keuzes te maken op het gebied van voeding?

Test jezelf! Meld je aan voor onze gratis cursus: Hoe gezond is jouw relatie met eten?

Deze gratis cursus duurt 7 dagen. Je krijgt elke dag een nieuw cursusonderdeel tot je beschikking, zo in je mailbox. De volgende onderwerpen komen aan bod:

  1. Dag 1: Diëten zonder op dieet te zijn (of altijd op dieet zijn)
  2. Dag 2: Negatieve gevoelens (schuld, schaamte) over je eetgedrag
  3. Dag 3: De hele dag door snacken en snaaien
  4. Dag 4: Emotie-eten & eetbuien
  5. Dag 5: Eten in openbaar voelt ongemakkelijk?
  6. Dag 6: Ik ben gelukkig / zelfverzekerd / tevreden zodra ik een slank lichaam heb
  7. Dag 7: Het bord moet leeg

Schrijf je hieronder in!

*je e-mailadres wordt niet gedeeld met derden!

Reacties (2)

  1. Wendy 8 maanden geleden

    Sinds ik wat ouder ben, meer lekkere dingen eet, ben ik 3 kilo aangekomen. Ik ben 171cm weeg 58 kilo en woog altijd 54 kilo wat eigenlijk te weinig was. Nu heb ik dijtjes en vind het enerzijds afschuwelijk en anderzijds interesseert het me niet. Waar ik me echt voor schaam is mijn opgeblazen buik. Ik heb er alleen geen last van als ik heel weinig eet per maaltijd maar dan val ik bekant van Mn graatje. Hierom “durf” ik geen jurkje of strak truitje meer aan. Eerlijk gezegd voel ik me zekerder als ik 54 kilo weeg maar ik voel me geestelijk en lichamelijk steviger als ik 58 weeg. Veel mensen om mij heen snappen me totaal niet. Ik heb het beeld van mezelf in mijn hoofd van een aantal jaar geleden maar ik ben veranderd en dat is eigenlijk een stuk gezonder. Ik ga me inschrijven voor de cursus omdat ik geen normale relatie met voeding heb. Ik zie overal de e-nummers, gluten of geen gluten etc. in.

    • Auteur
      sharon 8 maanden geleden

      Wow Wendy, wat eerlijk. Fijn dat je meedoet, succes! <3

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*