Fit worden: soms is stil staan ook een goed idee

Ik neem jullie al maanden mee in mijn Fit challenge. Ik wil fitter, sterker, leniger, energieker worden en ik kan veel meters maken door mijn lichaam wat meer te trainen. En soms, wat je misschien al vaker tussendoor hebt gezien, is stil staan ook een goed idee.

Er zijn tijden dat je iets nieuws omarmt en daar goed in wordt, of in elk geval een ritme hebt gevonden. Eigenlijk kun je daarna pas weer iets anders erbij nemen, om daar vervolgens een ritme in te vinden. Je kunt niet alles tegelijk – dan zul je zien dat je dingen half doet, en uiteindelijk helemaal niet.

Voor mij is het deze week even tijd voor rust. Geen nieuwe dingen, maar gewoon even doen wat ik al doe. En daar in oefenen, beter worden.

(je kunt hier meer lezen over de trainingen)

Ik schrijf dit omdat ik wil meegeven dat dat vaak zo werkt. Met alles overigens, maar ook met FIT worden. Je kunt niet alles tegelijk, continu nieuwe dingen erbij nemen en elke week weer een giga sprong doen. Sterker nog: soms worden giga sprongen opgevolgd door een paar stapjes terug. Dat is normaal.

Blijf doen wat je doet, neem je rust wanneer nodig, en vind eerst het ritme in wat je wél doet. Zodat er ruimte ontstaat voor meer groei.

Wil je even een nieuwe rekoefening voor de variatie? Die heb ik wel toegevoegd! Klik hier.

Wil je updates van nieuwe trainingen + mijn persoonlijke ervaringen, zodat je niks mist? Schrijf je dan in voor de FIT! challenge nieuwsbrief. Klik hier.

Tags in het bericht
, ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *