Fit dagboek (1)

Fit dagboek (1)
5 augustus 2018 sharon
Door fit

Het was deze week bloedheet én ik ging verhuizen. En het is natuurlijk zomervakantie, dus gezellig druk met kinderen thuis. Niet de meest perfecte tijd voor het starten met FIT! worden. Maar, de perfecte tijd is nooit, wel kun je je tempo aanpassen aan de omstandigheden als dat nodig is. Laat het je niet ontmoedigen, want dan zijn er altijd redenen om niks te doen. Hoewel het soms ok is (vind ik), kan het geen perfectionisme zijn en ook geen smoesjes.

Ook meedoen met de FIT! Challenge? Schrijf je hier helemaal gratis in.

Beweging kan er op vele manieren uitzien. Zelfs huishoudelijk werk, wandelen met kinderen, etc. Dat in combi met sporten en meer actieve extra beweging = goed bezig!

Mijn dochter deed de spagaat oefening mee en kwam erachter dat ze niet alleen de spagaat kan, maar ook de split. Typisch voorbeeld van ‘het leven is niet eerlijk, ieder zijn eigen proces en dat is ok’. Ze vroeg me wel wanneer ik de spagaat ging doen en toen ik zei dat ik al deed wat ik kon, dacht ze dat ik een grapje maakte. Gevolgd door een zorgelijke blik. ‘Dit is wat je kunt?’ Ik zal haar laten zien dat oefenen, oefenen en oefenen helpt!

Maandag: 1 uur gewandeld in de avond (rustig tempo)

Dinsdag: de spagaatoefening en de splitoefening er achteraan

Woensdag: 1 uur op pad/wandelen met de kinderen + 1 uur zelf wandelen in de avond

Donderdag: 1 uur op pad/wandelen met de kinderen

Vrijdag: hele ochtend schoonmaken (vanwege verhuizing, huishoudelijk werk is goede work-out)

Zaterdag: hele dag verhuizen

Zondag: uitpakken en sjouwen + de spagaatoefening en de splitoefening er achteraan

 

Doel voor volgende week:

  • spagaat en splitoefening minimaal 4 keer doen
  • elke dag minstens 1/2 uur wandelen, liefst 2x 1 uur daar bovenop
  • 1 pilates les
  • 1 krachttraining

0 reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*