Hoeveel calorieën bevat zo’n ultragezonde chocoladepudding?

Hoeveel calorieën bevat zo’n ultragezonde chocoladepudding?
22 juli 2017 sharon
Categorie: Gezond eten

Er wordt veel langs elkaar heen gepraat in voedingsland, en op zich is dat best jammer. Ik schreef al eerder dat ik er nu vrij weinig meer mee heb om taarten en dergelijke gezond te noemen, omdat taarten prima kunnen in een gezond voedingspatroon, maar om de taart zelf dan echt gezond te noemen – niet nodig. 

Zo heb je ook ‘gezonde’ chocoladepuddingen die als ontbijt worden ingezet. Sommige mensen vinden het gezond wanneer er alleen onbewerkte ingrediënten worden gebruikt. Maar tegelijkertijd weten we dat je ook teveel ‘gezond’ eten kunt eten. Zo’n chocoladepudding vind ik zo’n typisch voorbeeld, gemaakt met avocado en banaan, bijvoorbeeld.

Als ik een avocado, banaan en wat cacao in een blender doe en eet, dan kom ik op zo’n 530 kcal. Dan moet je er natuurlijk geen kokos of iets anders aan toevoegen, dan wordt het nog meer. Voor mij is 530 kcal voor een ontbijt veel. Terwijl ik er niet heel lang op vooruit zal kunnen, want dit soort ontbijtjes zorgen ervoor dat ik snel weer trek heb. Dan heb ik zin in ‘echt eten’, waarbij ik bedoel: eten waar ik meer energie van krijg. Meer volkoren koolhydraten, om specifiek te zijn.

Nu geloof ik best dat er mensen zijn die prima lang kunnen op zo’n ontbijt, en dan werkt het misschien ook voor je. Houd er gewoon rekening mee dat niet iedereen dat heeft. Alleen omdat het een ontbijt is met onbewerkte ingrediënten, betekent niet dat het ook een goede keuze voor je is. Houd daar rekening mee en bepaal dat voor jezelf.

Zo blijft het leuk en kun je lekker dicht bij je eigen behoeften blijven 🙂

Reacties (5)

  1. Sanne 2 maanden geleden

    Die conclusie heb ik een poosje geleden ook getrokken. Maar ik vind het wel erg lekker en variatie in mijn ontbijtjes is nogal ver te zoeken. Ik heb de oplossing gevonden, althans voor ons thuis. Ik doe 1 banaan en 1 avocado in de blender en verdeel dit over 2 bakjes, 1 voor manlief en 1 voor mij. Dit vul ik aan met cacaonibs en volle granen in de vorm van volkoren muesli of havermout bijvoorbeeld. Of een rijstwafels of knäckebröd met zuivelspread. Voor manlief iets meer dan ik en nog een lepeltje zaden erdoor, hij heeft meer energie nodig dan ik. Daarnaast een glas kefir en een kop koffie. Heerlijk!

  2. Gelukkeling 2 maanden geleden

    Wat grappig dat de “gerelateerde” berichten gaan over “smullend wakker worden met carobe mousse” oftewel 1 avocado, 2 bananen, notenpasta, agavesiroop in de blender en smullen maar 😉

    • Auteur
      sharon 2 maanden geleden

      Haha mooi he, kun je echt het proces meelezen 😉 hehe

  3. Julia Dijkstra 2 maanden geleden

    Grappig om te lezen dat je echt anders kunt gaan denken door de jaren heen 🙂 ik herken dat bij mezelf ook. Ik zag onder je bericht dat er 5 jaar geleden op voedzo een degelijk ontbijtje nog aangeraden werd. Leuk dat je dit soort berichten laat staan, zodat je de ‘omslag’ ook echt na kunt lezen!

    • Auteur
      sharon 2 maanden geleden

      haha dat is inderdaad grappig 😀 Ik geniet daar zelf ook van, gelukkig jij ook! Proces is fijn 😀 (al zal niet iedereen dat grappig vinden 😀 )

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*